Börzsönyi jelzésfes...
 
Értesítések
Minden törlése

Börzsönyi jelzésfestések

1,813 Bejegyzések
16 Felhasználók
71 Reactions
62.4 K Megtekintés
(@ikrieger)
Tag Admin
Csatlakozva: 13 év telt el
Hozzászólások: 240
 

December 4-én lesz az MTSZ által szervezett egyeztetés az idén elvégzett munkákról és a 2025-ös tervekről.

Ez utóbbira kellene koncentrálni, vagyis kérlek írjátok össze, hogy mely útvonalakat, szakaszokat kellene felújítani a Börzsönyben, a Naszály környékén, esetleg a Cserhátban.

Amik nekem eszembe jutnak és mindenképpen tervezni kell vele (pl. ezt csinálhatná Zsolti és Niki):
1. Királyrét, Hiúz-ház és NHH között a P sáv (csak a K4-ig kell csinálni, az utolsó kb. 500 m elkészült idén) // 6,3 km
2. Hideg-hegy alatt a P4 jelzés a K4 és P sáv között // 0,6 km
3. K+ jelzés a K4 és Magas-tax között // 1,0 km
4. K+ jelzés Magas-tax P sáv és a Rakodó között // 1,1 km

Lassan ideje lenne a Zebegény környéki jelzéseket is felújítani, amivel kezdeni kellene (ez lehetne részben egyesületi vállalás):
5. S+ jelzés, Kittenberger-út Zebegény és Szt. Mihály-hegy S sáv között // 4,4 km
6. SO jelzés a S+ jelzésből az Ernő-forrás és Lóczi-pihenő felé // 1,8 km
7. K+ jelzés Zebegény - Kövesmező - Nagymaros között // 4,7 km

Valamint neki lehetne látni a S sáv felújításának Diósjenő és Kemence között, ez összesen kb. 20 km és Varga Zsoltiék már idén neki akartak látni. Akár jövőre a teljes szakaszt elvállalhatja Zsolti és Pityke.

Ezek mellett kellene egy okos terv a Naszály környéki útvonalak rendbetételére és racionalizálására vonatkozóan, s akár abba is bele lehetne kezdeni.

Várunk minden ötletet és javaslatot november végéig legkésőbb!


   
VálaszIdéz
(@zsolti)
Tag
Csatlakozva: 14 év telt el
Hozzászólások: 49
 

Persze, ezeket simán vállaljuk. Amiről tudom, hogy elég ramaty az mondjuk a PX a csúcsrégió környékén. Gondolom lejjebb sem volt újabban festve. Csak, hogy Breki Zoli is örüljön.

Fino alla morte!


   
VálaszIdéz
(@sebpali)
Tag
Csatlakozva: 12 év telt el
Hozzászólások: 51
 

Sziasztok!

Köszi a felvetésért. Fentiekhez:

- Diósjenő-Kemence S idén VargaZsoltiék Diósjenő-Csánki kertet festették:), s elég jó állapotban van a többi is (2018-ban (Lopona-Vargyasa) és 2020-ban (Vargyas-Kemence) lett felújítva), idén volt visszhangja hogy viszonylag jó állapotú volt a jelzés a felújítás előtt is, nem volt feltétlen indokolt, ezt az útvonalat szerintem 2025-ben pihentessük.

- Px önálló szakaszaira sajnos az MTSz nem fog költségtérítést adni (ezt ne bolygassuk, fogadjuk el tényként), részemről a legszükségesebb, hálózatilag fontos, Csóványost elkerülő rövid szakasz felújításának örülnék (510m, de ugye a terep).. Pár év múlva esetleg szóba jöhet még a Foltán-kereszt Vörös-kő - Magas-hegy nyeregpont (Z-) közötti 3,5 km is, ami a Diósjenő-Csóványos "körtúrák" kiváló része, de ez most még jól követhető.

Amit jövőre az Észak-Börzsönyben terveznék:

 - Fix: Királyháza P-/Z+P4 elág. és Királyné-pallagja (Z+/P4) közötti Z+/P4 újrafestése, 0,9km az erdészet itt rövid terelést javasolt

 - Fix: Kemence(aut.m) - Bernece között BKT (2,8km) újrafestése kb. 300méteren új nyomvonalon, szintén az erdészet javaslatára (jelenleg több 100m magánterületen halad keresztül Kemence határában, ezt lecsökkentenénk pár 10m magánterületen átvágásra:) Ezzel párhuzamosan P- megszüntetése Kemence-Bernece-Ipolyság országhatár között. Kérdés még, hogy a BKT-t Kemence főút mentén letereljük-e a főút alatt 10m-rel párhuzamosan haladó kisebb útra, ezt az MTSz felmérők szóvátették pár éve, és annyi ráció van benne, hogy azért az elmúlt 20 évben is nőtt a gépkocsi forgalom.

 - Erősen szükséges és szeretném:

-- K+ Hamuház - Rakodó 4,3 km (ennek első kilométerén (Hamuház-Halyagos) szeretném ha a kisvasuti hidak felújításában résztvennénk egyesületileg)

-- K3 Magas-hídi rét és Oltár-kő melletti elágazás között (mindössze 1,9km de igazi szívás:)

-- Valószínűleg Tésa Z+ megszüntetése, KurisOszit megkértem hogy járja körbe van-e aki szeretné a környéken ezt megtartani

 - ezen felül lassan esedékes a Magas-Börzsöny északi részén fekvő utak újrafestése, ezt el lehetne kezdeni az utoljára 2016-ban festett Pogányvári P3-el, 4,3km, ezt szuper lenne ha VargaZsoltiék tudnák vállalni.

 - illetve jó lenne ha kaphatnánk valami emelt finanszírozást a Fekete-völgy-bejárata és Kemence közötti 2,1 km hosszú 3-as 4-es fonódás felújítására, esztétikailag több helyen kifogásolható, még ha nem is a legfontosabb munkák között van. ((+ megfontolnám hogy a S- és a P- esetleg csak a kisvasút végállomásig menjen, ma már egyre kevesebben jönnek autóbusszal, ők meg a BKT-n eltalálhatnak addig, pláne ha egy táblával segítünk..))


   
VálaszIdéz
(@zsolti)
Tag
Csatlakozva: 14 év telt el
Hozzászólások: 49
 

Ha a Palóc Sárgából mozgalmat szeretnénk csinálni, akkor talán jobban jön ki, ha egy település központjában van vége.

Fino alla morte!


   
VálaszIdéz
(@sebpali)
Tag
Csatlakozva: 12 év telt el
Hozzászólások: 51
 

Zsolti, alapvetően egyetértek, bár lehet csavarni a kérdést hogy Kemence _turisztikai_ központja a buszmegálló vagy a kisvasút-végállomás //sőt ha továbbgondolom lehet a Csarnavölgyi-söröző a fő-főközpont:)//.


   
VálaszIdéz
(@ikrieger)
Tag Admin
Csatlakozva: 13 év telt el
Hozzászólások: 240
 

Köszi minden hozzászólást, javaslatot.

Akkor ez eddigieket összegezve a lista a tervekkel:

1. Királyrét, Hiúz-ház és NHH között a P sáv (csak a K4-ig kell csinálni, az utolsó kb. 500 m elkészült idén) // 6,3 km
2. Hideg-hegy alatt a P4 jelzés a K4 és P sáv között // 0,6 km
3. K+ jelzés a K4 és Magas-tax között // 1,0 km
4. K+ jelzés Magas-tax P sáv és a Rakodó között // 1,1 km
5. S+ jelzés, Kittenberger-út Zebegény és Szt. Mihály-hegy S sáv között // 4,4 km
6. SO jelzés a S+ jelzésből az Ernő-forrás és Lóczi-pihenő felé // 1,8 km
7. K+ jelzés Zebegény - Kövesmező - Nagymaros között // 4,7 km
8. Királyháza P-/Z+P4 elág. és Királyné-pallagja (Z+/P4) közötti Z+/P4 újrafestése, 0,9 km új nyomvonalon
9. Kemence(aut.m) - Bernece között BKT (2,8km) újrafestése kb. 300 m új nyomvonalon
10. K+ Hamuház - Rakodó 4,3 km
11. K3 Magas-hídi rét és Oltár-kő melletti elágazás között 1,9km
12. Tésa Z+ megszüntetése

Ez összesen szinte pontosan 30 km.

Kemencén a S mindenképpen menjen be a "központig", ahonnan valódi továbbutazási lehetőségek vannak. A P véget érhet a kisvasútnál szerintem, valamint esetleg a Z is, nem tudom mi értelme van a Z-t egyedül a másik buszmegállóhoz vinni. Főképpen ha megszűnik a Tésa felé vezető Z+.

Azt hittem (hibásan), hogy Zsoltiék idén végül nem foglalkoztak a S-val Diósjenőnél, de valóban meg lett csinálva. A többi része pedig tudtommal is jó állapotú.

Kérdés: Naszállyal mi történjen, nekikezdünk jövőre? Van esély arra, hogy lesz egy korrekt és tényleg értelmes terv a területre vonatkozóan? Nyitok egy másik topikot ennek dedikáltan.


   
VálaszIdéz
(@zsolti)
Tag
Csatlakozva: 14 év telt el
Hozzászólások: 49
 

A PX részben azért merült fel bennem, mert járva a főgerinc környékét látom az erős kontrasztot ott ahol együtt fut más jelzéssel (pl. OKT) és az önálló nyomvonal jelzései között. És ha a Taxi-nyiladékon futó P sávon is megújul, akkor... Sokkal több értelmét látom ezzel foglalkozni (bár én sem a teljes nyomvonalat vállaltam volna el '25-re), mint annak a 600 méternyi P□-nek, amiből vagy 250-en együtt is haladnak a PX-szel. Szívem szerint azt a P□-et inkább szürkével festeném le, mert értelmetlen.

Ha úgy adódik, a tésai Z+ likvidálását is megcsináljuk.


 

Fino alla morte!


   
VálaszIdéz
(@zengo)
Tag
Csatlakozva: 14 év telt el
Hozzászólások: 41
 

Most csak röviden:
- Penc - Csővári vár közötti P sáv megszüntetése (ha idén nem készült volna el)
- ha a Palóc Sárgának neki akarunk vágni, akkor a Kő-hegy - Nézsa - Keszeg és az Apró-máj - Kétbodony közötti szakaszokat kell még felújítani.


   
VálaszIdéz
(@makrai-kornel)
Tag
Csatlakozva: 14 év telt el
Hozzászólások: 49
 

Sziasztok,

Elnézést a késői hozzászólásért!

A Jelzésfestés pályázattal kapcsolatban az látom országosan, hogy az idei évben is becsúszott pár olyan szakasz, amelyet nem kellet volna teljes hosszabban felújítani, elég lett volna csak pár kiegészítő jelzést felfesteni.

Idén 7 szervezettel – megyei szövetséggel, vagy megye hiányában nagyobb egyesülttel - kötöttünk olyan szerződést, amelyben tovább adtuk a működési területükhöz kapcsolódó munka szervezését, ezért a velük közösen megállapított működési területükre az MTSZ nem fogadott be mástól pályázatot.
Ezektől a szervezetektől az MTSZ nem kért be fényképet a felújítás előtti állapotról, megbíztunk a javaslatukban. Viszont voltak, akik csak azt nézték, hogy már 5 év eltelt a felújítás óta, lehet újra pályázni és beadták a pályázatot úgy, hogy nem volt valós információjuk a jelzések állapotáról. Ezért MTSZ részéről azt tervezzük, minden szakasz esetében kérünk be fényképet a pályázott szakasz turistajelzéseiről, ezzel is arra ösztönözve a pályázókat, hogy járják be a pályázni kívánt szakaszukat. Ez csak terv és december 4-ig még gondolkodunk a bevezetésén. Ha MTSZ részéről így döntünk, akkor szívesen vállalom a BTHE által pályázni kívánt szakaszok egy részének a bejárását és dokumentálását!

A másik tanulság a 2015 óta működő MTSZ Jelzésfestés pályázattal kapcsolatban, hogy az elmúlt pár évben inkább azokra a szakaszokra érkeztek be pályázatok, amelyek már egyszer fel lettek újítva. Olyan turistautak, amelyek a pályázatban még nem szerepeltek, egyre ritkábban érkeztek be. Statisztikában hiába tartunk a felújított ~13.500 km-nél, a nyilvántartott hálózatból jóval kevesebb szakaszon történt jelzésfestés. Ezért arra szeretnénk ösztönözni a pályázókat, hogy foglalkozzanak olyan turistautak felújításával is, amelyek az elmúlt 10 évben nem lettek felújítva – az MTSZ nyilvántartása alapján.
Erre az a tervünk, hogy az 5 éves szabályt felemeljük 7 évre és csak indokolt esetben lehet majd olyan szakaszra pályázni, amelynek a felújítása 7 és 5 év közé esik.

Ha pedig valamelyik turistaút azért nincs felújítva, mert nincs rá szükség, legyen megszüntetve. Erre is lehet pályázni, 4.000 Ft/km a díjazása.

Kérem fentieket is vegyétek figyelembe a tervezésnél.

Az MTSZ-nek a térképportálján nagyon sok adat van, ami segíti a tervezést. Ezekhez a térképekhez készítette pár linket:

Térkép link - Megyei és egyesületi működési területek
Térkép link – BTHE működési terület
Térkép link – 5 évnél régebben felújított szakaszok (2019-ben vagy az elött)
Térkép link – 7 évnél régebben felújított szakaszok (2017-ben vagy az elött)

Az utolsó két térkép esetében a világoszöld és narancssárga vonalak mutatják a felújított szakaszokat.

Van még egy olyan térkép is, amely nem publikus, de ezen jóval információ jelenik meg a turistautak állapotáról és az aktuális problémákról. Ezt rajtam kívül az István, a Pali és az Oszi - mint MTSZ által megbízott, a Börzsöny Turistaút Területi Felelőse – eléri. Javaslom ezekről is nézünk olyan szakaszokat, amelyekkel foglalkozni kell.

Köszönöm,
Kornél


   
VálaszIdéz
(@makrai-kornel)
Tag
Csatlakozva: 14 év telt el
Hozzászólások: 49
 

Titokban bíztam abban, hogy a perma linkeket helyesen mutatja majd a fórum, de nem jött össze! ☹
Sajnos csak ilyen bénán tudom ezeket megjeleníteni:

Térkép link - Megyei és egyesületi működési területek:
https://turistaterkepek.hu:3344/webappbuilder/apps/135/?extent=1643817.3651%2C5730512.3272%2C2751848.5272%2C6232550.729%2C102100&showLayers=mukodesi_teruletek_5544%3Bpihenok_7906_0%3Btermeszetjaro_4423_0%3Btermeszetjaro_4423_1%3Bginop_5152_0%3Bginop_5152_1%3Bginop_5152_2%3Bvekop_5884_0%3Bvekop_5884_1%3Bvekop_5884_2%3Bpalyazat2024_1058_0%3Bpalyazat2024_1058_1%3Bpalyazat2024_1058_2%3Bjelzesfestes_6813_4%3Bjelzesfestes_6813_5%3Bjelzesfestes_6813_6%3Bjelzesfestes_6813_7%3Bjelzesfestes_6813_8%3Bnyilvantartaswms_1368%3Bnyilvantartaswms_1368_0%3Bnyilvantartaswms_1368_1%3Butjellemzok_2003_0%3Butjellemzok_2003_1%3Butjellemzok_2003_2%3Bkozigazgatas_3036_4

Térkép link – BTHE működési terület
https://turistaterkepek.hu:3344/webappbuilder/apps/135/?extent=2058091.6332%2C6053116.5208%2C2196595.5285%2C6115871.321%2C102100&showLayers=mukodesi_teruletek_5544%3Bpihenok_7906_0%3Btermeszetjaro_4423_0%3Btermeszetjaro_4423_1%3Bginop_5152_0%3Bginop_5152_1%3Bginop_5152_2%3Bvekop_5884_0%3Bvekop_5884_1%3Bvekop_5884_2%3Bpalyazat2024_1058_0%3Bpalyazat2024_1058_1%3Bpalyazat2024_1058_2%3Bjelzesfestes_6813_4%3Bjelzesfestes_6813_5%3Bjelzesfestes_6813_6%3Bjelzesfestes_6813_7%3Bjelzesfestes_6813_8%3Bnyilvantartaswms_1368%3Bnyilvantartaswms_1368_0%3Bnyilvantartaswms_1368_1%3Butjellemzok_2003_0%3Butjellemzok_2003_1%3Butjellemzok_2003_2%3Bkozigazgatas_3036_4

Térkép link – 5 évnél régebben felújított szakaszok (2019-ben vagy az elött)
https://turistaterkepek.hu:3344/webappbuilder/apps/135/?extent=2058091.6332%2C6053116.5208%2C2196595.5285%2C6115871.321%2C102100&showLayers=mukodesi_teruletek_5544%3Bpihenok_7906_0%3Btermeszetjaro_4423_0%3Btermeszetjaro_4423_1%3Bginop_5152_0%3Bginop_5152_1%3Bginop_5152_2%3Bvekop_5884_0%3Bvekop_5884_1%3Bvekop_5884_2%3Bpalyazat2024_1058%3Bpalyazat2024_1058_0%3Bpalyazat2024_1058_1%3Bpalyazat2024_1058_2%3Bjelzesfestes_6813%3Bjelzesfestes_6813_5%3Bjelzesfestes_6813_6%3Bjelzesfestes_6813_7%3Bjelzesfestes_6813_8%3Bnyilvantartaswms_1368%3Bnyilvantartaswms_1368_0%3Bnyilvantartaswms_1368_1%3Butjellemzok_2003_0%3Butjellemzok_2003_1%3Butjellemzok_2003_2%3Bkozigazgatas_3036_4

Térkép link – 7 évnél régebben felújított szakaszok (2017-ben vagy az elött):
https://turistaterkepek.hu:3344/webappbuilder/apps/135/?extent=2058091.6332%2C6053116.5208%2C2196595.5285%2C6115871.321%2C102100&showLayers=mukodesi_teruletek_5544%3Bpihenok_7906_0%3Btermeszetjaro_4423_0%3Btermeszetjaro_4423_1%3Bginop_5152_0%3Bginop_5152_1%3Bginop_5152_2%3Bvekop_5884_0%3Bvekop_5884_1%3Bvekop_5884_2%3Bpalyazat2024_1058%3Bpalyazat2024_1058_0%3Bpalyazat2024_1058_1%3Bpalyazat2024_1058_2%3Bjelzesfestes_6813%3Bjelzesfestes_6813_3%3Bjelzesfestes_6813_4%3Bjelzesfestes_6813_5%3Bjelzesfestes_6813_6%3Bjelzesfestes_6813_7%3Bjelzesfestes_6813_8%3Bnyilvantartaswms_1368%3Bnyilvantartaswms_1368_0%3Bnyilvantartaswms_1368_1%3Butjellemzok_2003_0%3Butjellemzok_2003_1%3Butjellemzok_2003_2%3Bkozigazgatas_3036_4


   
VálaszIdéz
(@ikrieger)
Tag Admin
Csatlakozva: 13 év telt el
Hozzászólások: 240
 

Kornél: köszi a térképeket. Az általad írtakkal teljes mértékben egyetértek, sőt szerintem már előtted is hasonló véleménynek voltam a hangadója. Vagyis tényleg csak azt újítsuk fel, amit kell, még akkor is, ha mér régebbi mint 5 vagy esetleg 7 éves. S még azt is mertem mondani az MTSZ-nek, hogy ha már egy adott területen (pl. Börzsöny) nincsen egy évben annyi festendő, mint amennyit tudnak vállalni az ott ténykedők, akkor lehessen forrást kapni más tevékenységre is. Pl. erdőtakarítás, úttisztítás, valaminek (pl. pihenőhely)  az építése, stb.

Zsoltival teljes egyet értek, s a listában is felújításra szánt rövidke P4 jelzésnek az ég egy adta világon semmi értelme sincsen. Vagyis a megszüntetés okosabb ötlet lenne.

A legutolsó felújítás időpontját (5 vagy 7 évnél régebbi) feltüntettem a lenit listában, ahogyan látom Pali és én is csak ilyen szakaszokat választottunk:

1. Királyrét, Hiúz-ház és NHH között a P sáv (csak a K4-ig kell csinálni, az utolsó kb. 500 m elkészült idén) // 6,3 km (7 évnél öregebb)
2. Hideg-hegy alatt a P4 jelzés megszüntetése a K4 és P sáv között // 0,6 km
3. K+ jelzés a K4 és Magas-tax között // 1,0 km (7 évnél öregebb)
4. K+ jelzés Magas-tax P sáv és a Rakodó között // 1,1 km (7 évnél öregebb)
5. S+ jelzés, Kittenberger-út Zebegény és Szt. Mihály-hegy S sáv között // 4,4 km (7 évnél öregebb)
6. SO jelzés a S+ jelzésből az Ernő-forrás és Lóczi-pihenő felé // 1,8 km (7 évnél öregebb)
7. K+ jelzés Zebegény - Kövesmező - Nagymaros között // 4,7 km (7 évnél öregebb)
8. Királyháza P-/Z+P4 elág. és Királyné-pallagja (Z+/P4) közötti Z+/P4 újrafestése, 0,9 km új nyomvonalon  (7 évnél öregebb)
9. Kemence(aut.m) - Bernece között BKT (2,8km) újrafestése kb. 300 m új nyomvonalon (7 évnél öregebb)
10. K+ Hamuház - Rakodó 4,3 km (7 évnél öregebb)
11. K3 Magas-hídi rét és Oltár-kő melletti elágazás között 1,9km (7 évnél öregebb)
12. Tésa Z+ megszüntetése


   
VálaszIdéz
(@makrai-kornel)
Tag
Csatlakozva: 14 év telt el
Hozzászólások: 49
 
Börzsöny, Rózsás-patak, útvonalkorrekciós javaslat
 
2025.04.02-án Berki Zoltántól érkezett az alábbi e-mail:
Kedves Sporttársak!
Néhány hete Zsemba József sporttárstól a mellékelt fotókat kaptam a Királyházától délre húzódó Rózsás-patak völgyéből. Ezekből az látszik, hogy a P sáv jelzés a Rakottyás- és a Rózsás-patak összefolyásától dél felé eső, a két patakátkelést a Dobogó-bérc oldalában egy ösvényen elkerülő szakaszán a bükköst letermelték, az ösvény kezd bozótba veszni.
Az a javaslatom, hogy ezen a max. 200 m hosszú, az OSM-en is jól látszó szakaszon (lásd melléklet) a turistaút kerüljön vissza a patakot követő, az 1970-es években az ösvénnyel kiváltott „ősi” útvonalra, mivel az irtás nyomán felnövő sarjerdő az ösvényt teljesen el fogja lehetetleníteni.
Délebbre, a völgyi turistaúton (P3szög) egykor a hajdani kisvasútpálya hídjain biztosított volt minden patakátkelés, de ezek az elmúlt évtizedekben elpusztultak, a P3szg a P elágazástól a helyreállításra váró Bodosházi-kútig 6 alkalommal, köves gázlókkal keresztezi a patakot. Ezek sorát bővítené kettővel a fenti, már a P sáv szakaszra eső, végeredményben apró útvonalkorrekciós javaslat, melyet azért lehet javítani a térképen, s a vonatkozó útleírásokban. Sajnos nincsenek már akkora vizek ezekben a patakokban, hogy problémás lenne az átkelés.
Üdvözlettel:
Zoli
A mellékelt fényképek itt érhetők el.
 
Én Pali véleményével maximálisan egyetértek:
Nem javaslom az általuk írottak szerinti módosítást. Egyrészt lehet, hogy csökken azon napok száma amikor segít a patakátkelés elkerülése, de azért évente átlagosan 2-3x, saccra összesen évente 10-25 napig problémát jelent a patakugrás s ez nem elhanyagolható. Nem jó az az érv sem, hogy feljebb is van patakátkelés, hiszen feljebb már csak a "fele" patakon kell átkelni! 
Másrészt az ominózus vágás nem friss, fiatalos erdő van, még 4-5 év és tökéletes lesz az ösvény. Magam az elmúlt 3 évben kétszer jártam rajta, mindkétszer ágvágóval dolgoztam is, legutóbb e képek készítése előtt 4 nappal, és az ösvény járható.
Harmadrészt az Ipolyerdő sokat dolgozik, hogy ahol lehet különválassza a munkagépeket és a turistákat, itt ez a rövid szakasz is ilyen, örüljünk neki s ne akarjuk visszaterelni.
Ha van festésre energia akkor inkább még egyértelműbben, feltűnőbben kéne felfesteni az ösvény behívóit, illetve tisztítással a jeleket jobban láthatóvá tenni.
 
Közben Zoli írt hogy ők szívesen leegyeztetik és lefestik, de erre még nem válaszoltam.
Véleményeteket kérem ezzel kapcsolatban!

   
VálaszIdéz
(@makrai-kornel)
Tag
Csatlakozva: 14 év telt el
Hozzászólások: 49
 

Zsemba József is írt - többek közt - ezzel kapcsolatban, a leveléből idézem a Rózsás-patak, útvonalkorrekciós javaslattal kapcsolatos véleményét:

Berki Zoli írt Neked egy levelet a P-sáv egy rövid szakaszának visszahelyezése ügyében  a korábbi nyomvonalra. Ez a hely a Tűzköves-forrástól délre van, de még jóval a P - Phszög jelzések elágazása előtt. Ott egy helyen, mintegy 150-200 m-es szakaszon, - a korábbi években mindig szélesebb és bővizűbb patak miatt, - a jelzés fölkerült a Dobogó-bérc aljába (oldalába) egy kialakított keskeny ösvényre, majd visszatért a fővölgy talpára. 

Ezzel két patakátkelést tudott kikerülni az, aki nem tudott átkelni a patakon. A régi és új jelzés egymástól való távolsága a legtávolabbi részen sem haladta meg a 40 m-t, ami egy 40 000-es térképen való ábrázolás esetén is kb.1 mm.

Az akkori bércoldalba történő áthelyezés után viszont gyökeresen megváltozott a helyzet sok tekintetben. Egyrész a patakban már évek óta legtöbbször kevesebb a víz, és az mindkét helyen gond nélkül átléphető.

Másrészt az erdészet a Dobogó-bérc oldalában ott is, és még sok más helyen, széles sávokban letermeli az erdőt, amelynek helyein áthatolhatatlan fiatalos nő, és nőtt már fel. 

A Dobogó-bérc aljában lévő ösvényt eddig sem gondozta senki ( tudom, mert sokat járunk arra), és így az ösvényt fokozatosan visszafoglalja az erdő, és az egyre nehezebben járható.

Egyébként, az én tapasztalatom szerint, a túrázók többsége eddig sem mászott fel a hegyoldalba, hanem kétszer átlépett a patakon.

Berki Zoli javaslatát támogatva én is az alábbi véleményen vagyok:

  1. A P-sáv jelzést vissza kell helyezni a korábbi útvonalára, azaz a völgytalpra. Ez mindösszesen - 3-6 jelzés felfestését jelenti.
  2. A Dobogó-bérc aljába (oldalába) felmenő ösvényszakasz két végén pedig 2-4 jelzést kellene leszürkíteni.

Ezekhez a munkákhoz én segítek a Zolinak, amennyiben szükséges.

  1. Pótlólag, ha egyetértesz velem, az ösvény két végén - ha annak rendszeres tisztítását valakik vállalnák, - el lehetne helyezni 1-1 táblát ( vagy a bükkökre festett feliratot) az alábbi szöveggel: " Terelőút nagy vízállás esetén".

Csatolva megküldöm, hogy a turistautak.openstreetmap.hu -n hol van az a rész.

Köszönettel várom döntésetek és a Te válaszod.

Üdvözlettel:

Zsemba József

túravezető,

Czárán Gyula emlékéremmel

kitüntetett természetjáró

 

 


   
VálaszIdéz
Oldal 121 / 121