Naszály
Kiránduló szempontjából tök jó, hogy Vácról van egy turistaút (S sáv) a hegy lábáig és onnan lehet egy körtúrát tenni, majd utána ugyan ezen (S sáv) vissza lehet jönni. Viszont szabvány szempontjából muszáj a hálózatot módosítani, ezért megy majd tovább a S sáv Kosdra. Viszont a körtúra miatt szükség van a tervben lévő K4 teljes nyomvonalára.
A hegytető és a jelenlegi Z3 nyomvonala természetvédelmi szempontból fontos terület: DINPI működési területe, Országos Ökológiai Hálózat magterület övezete, Barlangok felszíni védőövezete, Natura 2000 Különleges természetmegőrzési terület. Ha itt megszüntetjük a turistaútat és kiderül, hogy nem kellett volna, nagyon nehéz lesz újra engedélyeztetni és ez sokba fog kerülni. (Olyan szabályt nem találtam, hogy csak turistaúton lehet ezekre a területekre belépni, ezért nem valószínű, hogy ha mégis megszűnik a Z3, akkor nem lehet majd ott járni. Esetleg Niki tud ebben még tanácsot adni).
Ha tényleg sok a turistaút, akkor továbbra is a S3 megszüntetését javaslom, de tudom, vannak akik ehhez is ragaszkodnak.
Kosd
Szabvány alapján tényleg az lenne a legjobb megoldás, ha S sáv a Kosdi Római Katolikus Templomig tartana. A meghosszabbítás okát Pali leírta. Szerintem az is jó megoldás lenne, ha S4 vezetne a Cselőte puszta buszmegállóig.
Viszont az nagyon fura lenne, ha Kosd és a Bozótvölgy Kulcsosház közt nem lehetne turistaúton közlekedni.
Pályázat
Az MTSZ pályázatát lezártuk és már csak a BTHE szerződése van függőben. Kérem írjátok meg, hogyan legyen. Esetleg üljünk össze újra? Akár online?
Köszönöm,
Kornél
Sziasztok!
Egyetértek a Kornél által leírtakkal, támogatom a Naszály-I-II javaslatokat. Kevesebb fajta jelzés, jobb átláthatóság (bár amikor festettük a S körutat és a fonódó utakat rengeteget melóztunk vele, hogy rendesen nézzen ki, de mindig csak a változás örök:)).
Üdv: VZsolt
hahó
Bocs, hogy megkésve válaszolok, de pár napig nem voltam gép közelben.
Örülök az ötleteknek és hogy vannak emberek, akik foglalkoznak a témával. Próbálom, próbáltam követni a javaslatokat.
Részemről észrevételek:
1. A S sáv mindenképpen Kosdra menjen és ne Csalőtepuszta am-hez. pont az volt az eredeti (még mindig fennálló) probléma, hogy a S a semmiben ért véget. S ha dolgozni tervezünk, akkor ne olyan S-t csináljunk, ami megint nagyjából a semmiben ér véget. De legalábbis a Vác-Gombás am. és Cselőtepuszta am. között sok különbség ilyen tekintetben nincsen. A S pedig a templomnál érjen véget Kosdon belül.
2. Legyen Kosd templomtól a kulcsosház érintésével S4 a Cselőtepuszta am-ig.
3. Szüntessük meg a nagyon meredek S3-t és ha valóban sokan járják a mostani K3 nyomvonalát, akkor az legyen S3 inkább. Sőt ezt a S3-et hosszabbítsuk meg (a mostani Z korséta nyomvonalán) egészen a kulcsosház közeléig, ahol a S4 jelzésbe csatlakozna be.
De nekem még Zsolti javaslata is szimpatikus a K4 meghosszabbításával kapcsolatban.
A többi pedig maradna úgy ahogyan a korábban elkészített és egyeztetett térképvázlaton van.
Hahó István,
Köszi szépen!
1. Ok, a S sáv Kosdon a templomnál fog véget érni.
3. A második pont helyett a harmadik ponttal folytatom:
3.1 - A jelenlegi S3 megszüntetése ok.
3.2 - A Z3 esetében eredetileg mi is a sárga színre gondoltunk a zöld helyett a Nagybánya-kő feletti háromszög esetében. Viszont a régi térképpel rendelkezőket becsapná ez a jelzéskiosztás abban az esetben, ha a csúcsról szeretnének a S3-n elindulni, mert teljesen máshová vinné őket.
Mivel a mostani K3 jelzés (Látó-hegy) a csúcstól elég messze van és domborzat alapján könnyen azonosítható - nehezen téveszthető-, ezért döntöttünk a kék szín mellett. A könnyű téveszthetőség miatt nem javaslom a Z3 esetében a sárga szín használatát. Itt kérem maradjon meg a kék szín.
3.3 - A „S3 meghosszabbítása a kulcsosházig” javaslat hálózat szempontjából úgy nézne ki, hogy a S4 jelzésből ágazna ki a Naszály csúcsára a háromszög jelzés. Szerintem ettől tisztább megoldás, ha K+-ből ágazik le egy négyzet jelzés a Bozótvölgy Kulcsosház irányába. Ez a kulcsosház szempontjából jobb megoldás, hiszen az OKT-val lesz így kapcsolatban.
2. – Kosd-kulcsosház-buszmegálló
Előző pontban írtam, hogy szerintem a Z körtúra nyugati ágán jobb és szebb megoldás K4, mint a S3. Ha ezt elfogadjátok, akkor a S4-t esetében a Kosd-kulcsosház-buszmegálló nyomvonal nem hozható létre.
A S4 esetébe két megoldást látok megvalósíthatónak:
- Kosd, templom – Mária út nyomvonalán - Cselőte puszta buszmegálló
- Kosd, templom – jelenlegi P4 - kulcsosház
Zsolti javaslatára többen írtuk, hogy szükség van a jelenlegi S sáv végpontjától egy olyan hálózatra, ahol körtúrát lehet tenni.
Köszönöm,
Kornél
Sziasztok,
Az MTSZ jelzésfestés pályázatát május elején lezártuk, már csak a mi pályázatunk volt nyitva, ezért muszáj volt ezt is lezárni. Pályázatban a következő két munkatérképen szereplő hálózatmódosítás lett elfogadva és Berki Zolinak továbbítva.
Ha valami nem megfelelő kérem azonnal jelezzétek, mert pénteken Börzsöny térkép zárása.
Üdv,
Kornél
Közben én is megcsináltam a térképvázlat frissítését, nézzetek rá, hogy minden úgy van ahogyan kell lennie. Ezt küldtem tovább Bozsó Mikiéknek is, akik egyébként már végeztek a felméréssel és rajtra készen állnak a munkákat illetően.
A mi javaslatunkban a jelenlegi Z3 helyett K3 szerepel. Szeretnénk ezt az utat megtartani, a szürkézést kérem módosítani.
Onnan, ahol a jelenlegi S sáv véget ér, nem indulhat K4. Az OKT és a S sáv összekötésére a kereszt jelzést kell alkalmazni és ennek a kékből kell a színt örökölnie. Kérem a V5 térképen a K4 nyugati utolsó szakaszának a módosítását K+-re.
A Kornél által leírt javaslatokat támogatom, velem egyeztetve lett így végül elfogadva.
Korábban Palival is átbeszéltük ezeket a módosításokat.
Z3 helyett K3.
A K+ a K és S sávot kösse össze és ebből induljon ki a K4 a kulcsosházon át Cselőtepuszta am.-ig.
Illetve, hogy Kosdról megmaradjon a körtúra lehetőség és a kulcsosházig is el lehessen menni, ezért a S végpontjából (templom am.) S4 menjen a kulcsosházig a P4 nyomvonalán, az elején kis nyomvonalváltoztatással (Béke utcán át).
Én egy kissé túldimenzionáltnak érzem ezt a körtúra dolgot a cselőtepusztai buszmegálló viszonylatából indítva. Megkockáztatom, hogy egyetlen túrázónak sem lesz PTSD-je, ha innen akar indulni és párszáz méteren át ugyanazon az úton fog menni a túra legelejénés a legvégén.
Fino alla morte!