Feliratkoztam a topikra, hogy jöjjenek értesítések az új hozzászólásról, jó lett volna nekem pl. a múlt hét 🙁
Sziasztok! Emlékeztetőül, terv szerint júl.19-20-n jelzést festünk a Börzsönyben, Hamuhától Rakodóig K+, és kapcsolódva Magas-hídi réttől felfelé a P3 elágazásig K3.
Távolságra mindösszesen csekélynek látszó 6,3 km, viszont a megközelítés és a terep nehéz (a kezdőpont az autótól szűk óra séta, a végpontok pedig közel 800m magasan, kétfeléágazva), így becslésem szerint (legalább) öt emberre lenne szükség. Amennyiben a teljes hétvégére több, mint hat fő jelentkezik, nézünk más szakaszokat is.
Szállást az igények függvényében tudok szervezni - szükség esetén, bár nincs takarítva, de mehetünk az Öregerdőbe. Ha többen jelzitek hogy jönnétek két napra és tetszene nektek a nomád szállás, akkor megpróbálom a kisvasutasoktól elkérni a Halyagosi kulcsosházat, elvileg a felét ők kezelik és vannak fent ágyak is. (Ennek előnye hogy az útvonal mentén van, sok sétát megspórolunk, hátránya hogy ekkor vizet-hálócuccot-ellátmányt is fel kell vinni).
Logisztika, pontos indulási időpontok a jelentkezők függvényében később - a jelentkezést ezennel megnyitom:)
Sajnos nem tudok jönni, mert elutazunk. Viszont egy napot hétközben valamikor tudok vállalni, van még szabim. 😉
Hahó,
Tudok jönni mindkét napra, megfelel a nomád szállás! 🙂
Fehér festéket venni kell, mert az elfogyott, kékből van még bőven.
Üdv,
Kornél
Az elmúlt napok egy részét - eleinte Kornéllal, majd önmagamban - a Csarna-völgy környékén töltöttem, ennek köszönhetően a Börzsöny talán utolsó klasszikus "BerkiZolis" jelzésekkel ellátott turistaútjain levő jelzések nagy része megújult. Egyedi hangulata volt különösen a Kőkorsós K3 mindenféle méretű, arányú és színű jelzéseinek, emlékül festettem két maxi háromszög jelet is (ez nem is olyan nehéz, normál sablonnal jól festhető:), + egy régit a Magashídi rétnél meghagytam mementónak. Összességében jelenleg a K3 legfelső 400métere, és a K+ Rakodótól északra kb. 1kilométerének felújítása hiányzik még a Csarna-környéki (Hamuház-Rakodó K+, Magashídi réttől Kőkorsó felett turistaútcsomópontig K3) egyesületi vállalásból. Ha addig nem jár arra más, akkor ezt aug. 27-30 között valamikor tervezem megfesteni, talán NHH házban fent alvással. Viszont elképzelhető hogy a Bernece-Kemence K- felújítás idén nem fog megvalósulni, részben mivel ezzel töltöttem az időmet, részben mivel az erdészet nem jelzett vissza hogy megcsinálta a kb. 50m-es hiányzó szakaszt a tervezett kissé új nyomvonalon Kemence határában, amit tavaly ők javasoltak.
Rossz hír még, hogy Vilati és Hamuház között a másfél éve fektetett két pallóhidunkat elmosta a hétvégi villámárvíz, amire persze részben számítottunk, ami negatív meglepetés hogy a két-két pallóból csak egy-egyet láttam a patakban, eredeti helyükről kb. 300, ill. kb.100 méterrel lejjebb! (kb. 6-9 méter hosszú mázsa körüli súlyú hosszában félbevágott fatörzsek...) Továbbra is tartom, hogy a túrázók érdekében nagyon hasznos lenne itt az átkelési lehetőségek valamilyen biztosítása. Egyrészt az év kisebb, de jelentős részében nehéz vagy kritikus az átkelés a patakon, adott esetben kellemetlen feladat egy fárasztó magas-Börzsönyi túra után, másfelől kicsit is magasabb víznél a biztosított átkelések hiánya új nyomvonalak taposására sarkallja az embereket, ami viszont a Nemzeti Parknál üti ki a biztosítékot, ami hosszú távon veszélyes lehet ennek a gyönyörű és hálózatilag fontos turistaútnak a fennmaradására nézve.
Az erdészet megcsinálta a múltkor festett Z+P■ fonódáson a Királyné pallagjára vezetö utat keresztezö turistaút szintbeli áthidalását.
Fino alla morte!
Bár a két kép nincs 10 MB, de mégsem engedte egy posztba feltölteni a rendszer...
Fino alla morte!
Bár a két kép nincs 10 MB, de mégsem engedte egy posztba feltölteni a rendszer...
A másikat meg sehogy. Mindegy. A lényeg, hogy kész van.
Fino alla morte!
Tegnap végre mindenestül befejeztem a Magas-hídi rét - Kőkorsó K3 és a Hamuház-Rakodó K+ festését, készre jelenthető (bár utóbbi egy hosszabb pályázott szakasz része "csak"). Kicsit szürreális volt hogy tegnap teljesen váratlanul a Taxi turistaháznál találkoztam VargaZsoltival, aki épp a P- ot festette:)
Viszont macikupaccal beszéltem, és számomra meglepetés volt, hogy úgy tudja, hogy nem ők festik a K+ Vasfazékvölgy - Rakodó részét, hanem az (is) egyesületi közös vállalás volt -> sajnos ahhoz a szakaszhoz nem (sem) nyúlt senki, ott árválkodik ősrégi jelekkel, felújítatlanul. Jó lenne, ha valaki(k) ezt meg tudná(k) még idén festeni, egyrészt hogy kevesebb teljesítetlen pályázott km-ünk legyen, másrészt hogy a teljes út/környék egységes szép felújított arcát mutassa.
Az a szakasz 2,4km, könnyítés, hogy a P- csomópontjait és fonódását Zsolti gyönyörűen megfestette (sőt még együtt este +3x2 jelet Taxi th. felett is, ahol így - a régi járhatatlansága miatt - kitereltük a K+/Kx utat a szekérútra amin amúgy is halad aztán a Rakodóig), további előny hogy Taxtól Rakodóig széles úton vezet ahol elég 80-100méterenként jelezni, ráadásul Rakodónál az új Z+ elágazásig kell csak festeni, onnan minden frissen-szépen megvan. Kis nehezítés a Tax előtt és után fonódó kék sítúra út festése, de a fentiekkel együtt is egy könnyen/átlagosan festhető szakasznak mondanám.
Részemről Királyházán vmikor kis szürkével és a lenti csp. újrafestésével befejezem a Z+/P4 felújítását, illetve ha az erdészettel tudok egyeztetni akkor megcsinálom a Kemencei terelést, de a Kemence-Bernece szakaszt biztosan nem festem már meg idén, ezt már most lehet jelezni az MTSz felé.
Nagyon nehéz festőszezon volt az idei, 12 teljes napot töltöttem a Börzsönyben amiből több túranap 12 óra feletti volt, új útvonal kijelölés-takarítással, távoli, meredek hegyi terepekkel tarkítva (szélsőséges példa, de volt olyan nap amikor mindössze 400métert tudtam haladni..) Örülök annak a három embernek akivel tudtam akár csak pár órára találkozni, együtt dolgozni közben.
A SO jelzést (a S+ és a SC között) ma megfestettük Nikivel, teljesen készen van, lejelenthető.
Janival egyeztetve mi fogjuk festeni a zebegényi vasútállomástól induló S+ jelzést is a SO elágazásig (kb. 1,2 km). Ezzel előreláthatólag vasárnap végezni is fogunk.
Még valamikor szeptemberben megcsináljuk a Pali által említett K+ maradék részét is a K4 és a Rakodó között. Illetve a Zebegény - Kövesmező - Nagymaros K+ jelzésre is vállalkozunk. Igyekszünk mindezzel szeptember végéig készen lenni, de lehet, hogy picit belecsúszunk októberbe.
Fino alla morte!
Ahogy azt már pénteken felvezettem, tegnap befejeztükk a S+ jelzést Zebegény vasútállomás és az Ernő-gorráshoz vezető SO kózött. Csupán az iskola mellett maradt ki 4 db Z- jelzés.
Fino alla morte!
Sziasztok!
Szept. 1-n befejeztem a Psáv (és a szakaszosan fonódó Px) felújítását a DINPI háztól az NHH alatti K4 elágig, valamint a Psávból induló P4 és az azzal fonódó Px-t szintén a K4 elágig. A képeket elküldtem Kornélnak, ő fogja feltölteni a pályázati felületre. A K+ és a Kx rövid távon áthelyezésére került, ahogy azt a korábbiakban Pali megírta. Amennyiben pénteken jó idő lesz, innen kiindulva a K+-t a Rakodóig fel tudom újítani (1,1 km). Ezt PZsoltival megbeszéltem.
Üdv: VZsolti
Köszönet mindenkinek az eddigi munkákért. Kérek írjátok meg, hogy mi az ami még elkészült ezeken felül.
A Műanyag SC és Hegyre Megy alvállalkozói szerződéseket intéztem, egyeztetek is majd velük, hogy hogyan állnak. Szerintem mindennel készen vannak már.
Van két rövid OKT javítás Zsolti neve alatt, azokat se felejtsük majd el.
A Zebegény környéki festésekből még tudtommal van maradva bőven, azokat szeptember folyamán igyekszem megcsinálni. Amiről tudok, hogy készen van:
- K4 a tábortól a K+ -ig (István)
- S+ a falutól a SO elágig, onnan a Dobozi-oromig vannak alapok (Janiék, Zsoltiék)
- SO Ernő-forrás környékén, alatt-felett (Zsoltiék)
Ami hiányzik még:
- S+ színezése Dobozi-oromig és festése onnan a S sávig
- S sáv Nagymaros és Zebegény között kb. 6 km
- S3 és S körséta Zebegényben a faluból a kilátóig (K+, S elágiig), kb. 600 m
- S körséta azon részei, melyek nem együtt futnak a S3-gel, kb. 2,8 km
Helyes a lista? Ha igen, akkor a maradéknak neki kezdek nagy erőkkel (magam és esetleg Erikával és a lányokkal) mielőbb.
A pár darab Z jelzést befestem majd. A kövesmezői K+-et csinálják, vagy csinálta már a Műanyag SC, azzal nem kell foglalkozni.
Mi egyéb elmaradás van még ezeken kívül?
Sziasztok!
Ma elkészült a K+ (és a fonódó Kx) a Magas taxi th. feletti, Psávból kiindulva a Rakodó alatti Z+-ig (Erzsike út) 1 km hosszban.
Üdv: VZsolt