Sziasztok! Most vasárnap (jún 1) festésre foglalva a naptáramban. Ki jönne még, hová menjünk? Ha kevesen leszünk, max. 3 fő esetén javaslatom a rövid Királyházi szakasz (Z+/P4), de bármi másra nyitott vagyok.
Kapcsolódva: A tésai Z+ a tegnapi nappal megszűnt, ez készre jelenthető. Amúgy a 2x300m járhatatlanul benőtt szakasz helyett lehetett volna kerülőt találni, nagyon szép északnyugatról nézve a Börzsöny, de nyilván nemhogy a túrázó, de a teljes gyalogosforgalom a két falu között annyira csekély hogy nyilvánvalóan értelmes lépés a megszüntetés volt. A Börzsönyre és a Felvidék hegyeire ellentétes irányban rálátás viszont a Tésai "fennsíkon" gyönyörű, a logisztikai erős kényelmetlenség ellenére felmerült bennem a speciális, Börzsönyt átszelő Duna-Ipoly túra, Verőcétől Ipolyviskig...
Én jelentkezem a vasárnapi festésre!
A Királyházi szakasz rövid 900 méter, viszont két jelzés fonódik rajta (Z+/P4).
Feliratkoztam a topikra, hogy jöjjenek értesítések az új hozzászólásról, jó lett volna nekem pl. a múlt hét 🙁
Sziasztok! Emlékeztetőül, terv szerint júl.19-20-n jelzést festünk a Börzsönyben, Hamuhától Rakodóig K+, és kapcsolódva Magas-hídi réttől felfelé a P3 elágazásig K3.
Távolságra mindösszesen csekélynek látszó 6,3 km, viszont a megközelítés és a terep nehéz (a kezdőpont az autótól szűk óra séta, a végpontok pedig közel 800m magasan, kétfeléágazva), így becslésem szerint (legalább) öt emberre lenne szükség. Amennyiben a teljes hétvégére több, mint hat fő jelentkezik, nézünk más szakaszokat is.
Szállást az igények függvényében tudok szervezni - szükség esetén, bár nincs takarítva, de mehetünk az Öregerdőbe. Ha többen jelzitek hogy jönnétek két napra és tetszene nektek a nomád szállás, akkor megpróbálom a kisvasutasoktól elkérni a Halyagosi kulcsosházat, elvileg a felét ők kezelik és vannak fent ágyak is. (Ennek előnye hogy az útvonal mentén van, sok sétát megspórolunk, hátránya hogy ekkor vizet-hálócuccot-ellátmányt is fel kell vinni).
Logisztika, pontos indulási időpontok a jelentkezők függvényében később - a jelentkezést ezennel megnyitom:)
Sajnos nem tudok jönni, mert elutazunk. Viszont egy napot hétközben valamikor tudok vállalni, van még szabim. 😉
Hahó,
Tudok jönni mindkét napra, megfelel a nomád szállás! 🙂
Fehér festéket venni kell, mert az elfogyott, kékből van még bőven.
Üdv,
Kornél
Az elmúlt napok egy részét - eleinte Kornéllal, majd önmagamban - a Csarna-völgy környékén töltöttem, ennek köszönhetően a Börzsöny talán utolsó klasszikus "BerkiZolis" jelzésekkel ellátott turistaútjain levő jelzések nagy része megújult. Egyedi hangulata volt különösen a Kőkorsós K3 mindenféle méretű, arányú és színű jelzéseinek, emlékül festettem két maxi háromszög jelet is (ez nem is olyan nehéz, normál sablonnal jól festhető:), + egy régit a Magashídi rétnél meghagytam mementónak. Összességében jelenleg a K3 legfelső 400métere, és a K+ Rakodótól északra kb. 1kilométerének felújítása hiányzik még a Csarna-környéki (Hamuház-Rakodó K+, Magashídi réttől Kőkorsó felett turistaútcsomópontig K3) egyesületi vállalásból. Ha addig nem jár arra más, akkor ezt aug. 27-30 között valamikor tervezem megfesteni, talán NHH házban fent alvással. Viszont elképzelhető hogy a Bernece-Kemence K- felújítás idén nem fog megvalósulni, részben mivel ezzel töltöttem az időmet, részben mivel az erdészet nem jelzett vissza hogy megcsinálta a kb. 50m-es hiányzó szakaszt a tervezett kissé új nyomvonalon Kemence határában, amit tavaly ők javasoltak.
Rossz hír még, hogy Vilati és Hamuház között a másfél éve fektetett két pallóhidunkat elmosta a hétvégi villámárvíz, amire persze részben számítottunk, ami negatív meglepetés hogy a két-két pallóból csak egy-egyet láttam a patakban, eredeti helyükről kb. 300, ill. kb.100 méterrel lejjebb! (kb. 6-9 méter hosszú mázsa körüli súlyú hosszában félbevágott fatörzsek...) Továbbra is tartom, hogy a túrázók érdekében nagyon hasznos lenne itt az átkelési lehetőségek valamilyen biztosítása. Egyrészt az év kisebb, de jelentős részében nehéz vagy kritikus az átkelés a patakon, adott esetben kellemetlen feladat egy fárasztó magas-Börzsönyi túra után, másfelől kicsit is magasabb víznél a biztosított átkelések hiánya új nyomvonalak taposására sarkallja az embereket, ami viszont a Nemzeti Parknál üti ki a biztosítékot, ami hosszú távon veszélyes lehet ennek a gyönyörű és hálózatilag fontos turistaútnak a fennmaradására nézve.
Az erdészet megcsinálta a múltkor festett Z+P■ fonódáson a Királyné pallagjára vezetö utat keresztezö turistaút szintbeli áthidalását.
Fino alla morte!
Bár a két kép nincs 10 MB, de mégsem engedte egy posztba feltölteni a rendszer...
Fino alla morte!
Bár a két kép nincs 10 MB, de mégsem engedte egy posztba feltölteni a rendszer...
A másikat meg sehogy. Mindegy. A lényeg, hogy kész van.
Fino alla morte!
Tegnap végre mindenestül befejeztem a Magas-hídi rét - Kőkorsó K3 és a Hamuház-Rakodó K+ festését, készre jelenthető (bár utóbbi egy hosszabb pályázott szakasz része "csak"). Kicsit szürreális volt hogy tegnap teljesen váratlanul a Taxi turistaháznál találkoztam VargaZsoltival, aki épp a P- ot festette:)
Viszont macikupaccal beszéltem, és számomra meglepetés volt, hogy úgy tudja, hogy nem ők festik a K+ Vasfazékvölgy - Rakodó részét, hanem az (is) egyesületi közös vállalás volt -> sajnos ahhoz a szakaszhoz nem (sem) nyúlt senki, ott árválkodik ősrégi jelekkel, felújítatlanul. Jó lenne, ha valaki(k) ezt meg tudná(k) még idén festeni, egyrészt hogy kevesebb teljesítetlen pályázott km-ünk legyen, másrészt hogy a teljes út/környék egységes szép felújított arcát mutassa.
Az a szakasz 2,4km, könnyítés, hogy a P- csomópontjait és fonódását Zsolti gyönyörűen megfestette (sőt még együtt este +3x2 jelet Taxi th. felett is, ahol így - a régi járhatatlansága miatt - kitereltük a K+/Kx utat a szekérútra amin amúgy is halad aztán a Rakodóig), további előny hogy Taxtól Rakodóig széles úton vezet ahol elég 80-100méterenként jelezni, ráadásul Rakodónál az új Z+ elágazásig kell csak festeni, onnan minden frissen-szépen megvan. Kis nehezítés a Tax előtt és után fonódó kék sítúra út festése, de a fentiekkel együtt is egy könnyen/átlagosan festhető szakasznak mondanám.
Részemről Királyházán vmikor kis szürkével és a lenti csp. újrafestésével befejezem a Z+/P4 felújítását, illetve ha az erdészettel tudok egyeztetni akkor megcsinálom a Kemencei terelést, de a Kemence-Bernece szakaszt biztosan nem festem már meg idén, ezt már most lehet jelezni az MTSz felé.
Nagyon nehéz festőszezon volt az idei, 12 teljes napot töltöttem a Börzsönyben amiből több túranap 12 óra feletti volt, új útvonal kijelölés-takarítással, távoli, meredek hegyi terepekkel tarkítva (szélsőséges példa, de volt olyan nap amikor mindössze 400métert tudtam haladni..) Örülök annak a három embernek akivel tudtam akár csak pár órára találkozni, együtt dolgozni közben.
A SO jelzést (a S+ és a SC között) ma megfestettük Nikivel, teljesen készen van, lejelenthető.
Janival egyeztetve mi fogjuk festeni a zebegényi vasútállomástól induló S+ jelzést is a SO elágazásig (kb. 1,2 km). Ezzel előreláthatólag vasárnap végezni is fogunk.
Még valamikor szeptemberben megcsináljuk a Pali által említett K+ maradék részét is a K4 és a Rakodó között. Illetve a Zebegény - Kövesmező - Nagymaros K+ jelzésre is vállalkozunk. Igyekszünk mindezzel szeptember végéig készen lenni, de lehet, hogy picit belecsúszunk októberbe.
Fino alla morte!
Ahogy azt már pénteken felvezettem, tegnap befejeztükk a S+ jelzést Zebegény vasútállomás és az Ernő-gorráshoz vezető SO kózött. Csupán az iskola mellett maradt ki 4 db Z- jelzés.
Fino alla morte!
Sziasztok!
Szept. 1-n befejeztem a Psáv (és a szakaszosan fonódó Px) felújítását a DINPI háztól az NHH alatti K4 elágig, valamint a Psávból induló P4 és az azzal fonódó Px-t szintén a K4 elágig. A képeket elküldtem Kornélnak, ő fogja feltölteni a pályázati felületre. A K+ és a Kx rövid távon áthelyezésére került, ahogy azt a korábbiakban Pali megírta. Amennyiben pénteken jó idő lesz, innen kiindulva a K+-t a Rakodóig fel tudom újítani (1,1 km). Ezt PZsoltival megbeszéltem.
Üdv: VZsolti