Télen az Ünnepek között Csővárat látogattam meg. Penc felől az autóbusz megállótól és a P sávon és a P rom jelzésen támadtam a várat. Szerintem is a P sáv nehezen járható, nem gondozott, szóval felejtős lehet. Viszont Csővár faluból a faluszélén van egy útelágazás, mely a vár alatt vezet a P romjelzésig és a P sávban folytatódik. Én inkább ezt favorizálom, így két útvonalon is támadható a vár. Csővár megtekintése után a nyeregtől Nézsáig mentem. Szép kellemes út, csodaszép kilátással, bár van benne egy nagyon meredek szakasz. A nézsai iskola épülete, egykori kastély. Igazi látnivaló!
A legutóbbi javaslathoz képest: A Naszály csúcstól Keletre a K- és Skörséta fonódás helyett haladhatna a S- a jelenlegi Z3-ön, ez festési majd később felújítási munkákban ugyanannyi vagy kevesebb lenne (hosszabb fonódás helyett rövidebb egyszeres), és több útvonal-alternatíva maradna (így pl. Kosdról nyílna egyértelmű "nyeles-körtúra" a csúcsra, S-K-S útvonalon).
Zsolti azon érve sem elhanyagolható, a Látó-hegy (különösen amíg a Naszály csúcson nincs új kilátó...) elég fontos célpont lehet ahhoz, hogy Kosdról szintben kerülő nélküli összeköttetést kapjon (tehát megmaradjon a Vaditató és az új S- között a S+). Ekkor persze megmaradt a jelzett utak nagy része, de még mindig megnyertük a megszűnt Z körsétát (hosszú felesleges fonódásokkal és az alsó déli ág törlésével) egyszerűsödött, jobban áttekinthetővé vált a hálózat a S-val (s eltűnt a tájidegen Z3).
Kosdon támogatom hogy a S- lejöjjön a központba ("Kosd, templom"), ebben az esetben viszont nagyon logikus lenne a P4 S4-re átfestése, így nem kellene ott sem fonódnia a S-P4 jelzéseknek sokszáz méter hosszan. Sőt, az új S4 a Temető utca-Apafi utca helyett a templomtól "egyből" Ny-DNy felé indulhatna, az Óvoda majd Posta mellett haladva, majd jobbra (térkép alapján nem azonosítható nevű utcára) fordulva kb. 130m múlva érné el a jelenlegi nyomvonalát), ezzel megint kicsit rövidebbé de egyben logikusabbá válna a hálózat.
Térképen az a javaslat, ami tudomásom szerint a legutolsó.
@ikrieger Ebben így elég alacsony a fonódó jelszések száma, hossza. Letisztultnak és átláthatónak tudom nevezni.
Fino alla morte!
Szerintem is jó kompromisszum a Naszály csúcs kihagyása, egy pár dologról beszéljünk szerdán:
- új K+ a K- és az új S- között a régi Zkörtúra nyomvonalán -> Növeli a túra-kombinációs lehetőségeket, több körtúra-lehetőséget hoz.
- Kosdon az ábrázoltnál lejjebb, Kosd, templom buszmegállóig kéne lehozni a S- -t, sokkal inkább az a központ.
- Ebből következően a cselőtepusztai irány Piroshoz "kötése" indokolatlanná/feleslegessé válna, P4 -> S4.
- Ha mindenképp be kell kötni a Robirtokot (beszéljünk ennek indokoltságáról, előnyeiről), akkor az lehet S+, így akár nyitva is maradhat ha ő szeretne útvonalat ki/újra-alakítani/karbantartani később felfelé a Naszály-felé
Készítettem a Naszályról és a Cserhát érintett részéről egy újabb hevenyészett térképvázlatot.
Ez több kisebb változást tartalmaz, egyrészt amiket szerdán beszéltünk:
1. Két kis rövid K+ került fel, ami összeköti a K és S jelzéseket;
2. Lekerült a Robirtokhoz vezető jelzés;
3. Nézsa és Csővár környékén S körsétaút lenne, amiből kiágazik 1-1 rövidebb SL és SO.
Tegnap beszéltem a Kosdiakkal (Huth Gergő), az ő kérésére pedig az alábbi változások kerültek fel:
4. Vác felől a S-ról részben a körsétautak nyomvonalán (Kosd felett a széles földúton) lehessen lejutni a házhoz és Cselőtepuszta am-hez, ez lehetne a S4 jelzés;
5. S ezzel egy időben meg lehetne szüntetni a Kosdról a házhoz vezető P4 jelzést.
A széles földúton (új S4) kikerülhető a Z körút nyugati ágának benőtt része? Ez miatt merült fel ennek az ágnak a megszüntetése.
Illetve úgy emlékszem, hogy régen a Cselőte-patakon nem volt híd. Erről van friss infótok?
A patakon ők csinálnak, csináltak hidat.
A széles út abszolút járható, szinte személyautóval is. Vagyis ott mehet a jelzés, bár nem túl élvezetes.
Akkor pedig a falu felé a P4 off lesz.
A pályázati térképre felvezettem a változásokat és van két kérdésem:
- Az új S4 és a S/K+ csomópontja közti szakaszt nagyon sokan járják. Ezen a részen nem lesz turistaút?
- A Nagybánya-kő feletti szakaszt (Z körút) is sokan járják. Ezen sem lesz turistaút?
Ezeket a mellékelt térképen zöld számmal jelöltem.
Az OKT-n fonódó S és Z körút jelzéseit Oszi fogja szürkézni.